Den stegrande kamelen skrev:
Det är ett av mina framtida projekt att någon gång när jag blir stor gå hela Hallandsleden, 38 mil från Hallandsåsen till Kungsbacka; låt vara i etapper, inte allt i ett sträck.
Jag har ett liknande projekt på gång! Jag ska gå Bergslagsleden från början till start. Den består av 17 etapper, 28 mil allt som allt.
På gång vill jag bara poängtera. Vi skulle ha gått första etappen på två mil för ett par veckor sedan, men det kom annat ivägen. Så nu vet jag inte riktigt när det ska bli av. Vi måste försöka hitta en dag när
både jag och min man är hel lediga en dag, dessutom måste vi ha barnvakt
och någon som skjutsar oss till etappens början. Sen är det ju trevligt om det inte spöregnar förstås.
Men det kommer att bli av, det vet jag, även om det kommer att ta några år innan hela leden är genomgången. Förresten så är September den bästa månaden att vandra på.
Sarvi: Inspirerande bilder! Selektiv varseblivning är något man måste öva sig på om man ska vara ute på "Middle-earth-spotting", som Vingilot så träffande kallade det i en annan tråd. Det är alltid master, moderna jordbruk, elledningar eller annat opassande bråte som måste selekteras bort. Eller motorvägar för all del.
Man får anstränga sig lite.
Åter till firandet. En längre vandring med vandringskäpp, huvförsedd mantel och en rygga full med lembas skulle ju för all del vara ett bra sätt att tillbringa dagen... Risken vore väl att man skulle skrämma någon stackas krake i skogen.

...å var ligger närmaste alvbageri?