Beledhel skrev:
Följande är off-topic...
Travarens namn uttalas med långt E.
Alvens namn uttalas med kort E.
Jag har aldrig träffat någon som inte tror att Tolkiens karaktär är en travhäst!
Beror på att du umgås med fel åldersgrupp, finns faktiskt såna som läste SoR innan travaren gjorde sitt första lopp - är inte hästen död sedan länge, förresten?
Idrott ... Skolämnet gymnastik var kul till åk 6, sedan hände ngt jag vet inte vad, men det blev direkt plågsamt. Efter skolan har jag hittat det roliga i rörelse igen.
Jag har gillat bollspel, mest volleyboll; roligare är karate (tränade i sju-åtta år, nu ligger det tyvärr nere av olika skäl), dans i olika former men ingetdera vill jag egentligen deklassera med att kalla idrott eller sport, eller ens motion, det är plus man får på köpet.
Skytte har jag testat och gillat liksom fäktning. Aikido en termin.
Numera sitter jag fast i träsket av gympa-aerobics, går en massa, ska kolla om mina gamla skidor går att använda vid tillfälle.
Så om titta på sport - helst inte. Jo, när det är OS, bara man slapp friidrotten och fotboll och annat tråk, men taekwondo, fäktning och bågskytte är ju kul, eller gymnastik.
När jag var liten såg jag på hockey, men det har jag vuxit ifrån rent ut sagt, lessnade totalt ngt mästerskap när de snarare borde kallat det påkfäktning på is ... Fotboll, jag ser hellre på färg som torkar (oljefärg t ex) det är däremot ett gammalt hat sedan den tid när det visades fotboll varje lördag med bara en kamera som inte täckte planen och matcherna
alltid drog över och puttade bort intressanta program, barnprogrammen man ville se - sååå länge sedan är det
Spänningsmomentet - jag ser lika gärna på poängräkningen i schlager-em (låtarna kan jag ofta vara utan) eller rösträkningen i valet, riksdags-, EU- eller folkomröstningar.
Hästorientering - varför inte, bilorientering är rätt stort även om det aldrig kommer på teve.
(Inte läst igenom hela tråden än, får se om jag känner att jag måste lätta på hjärtat mer ...)