Tolkiens Arda – Sveriges stora Tolkienforum

Välkommen till Sveriges stora Tolkienforum! Klicka här för att gå till förstasidan.
Aktuellt datum och tid: fre maj 01, 2026 6:04 pm

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 1504 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36 ... 101  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor nov 25, 2004 1:01 pm 
Creator of stars
Användarvisningsbild

Jag tycker tvärt om. Jag ville att han skulle behålla sin första. :(

And a new day will dawn for those who stand long
And the forests will echo with laughter

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor nov 25, 2004 1:02 pm 
Lord of the Mark
Användarvisningsbild

Ja Tolkien är det ju inte...

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor nov 25, 2004 5:09 pm 
The Magnificent

Nej, men jag tycker denna är lite roligare... Men jag har kvar den andra adressen, så jag kan byta tillbaka senare, men nu vill jag ha den här :)

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor nov 25, 2004 6:23 pm 
Master of Doom

Om jag ska säga att jag stöder några lag ute i Europa så blir det:
Arsenal och Bayern München. Om ingen av dem spelar håller jag på öststatslagen.

Manchester United, AIK och Real Madrid är de jag önskar olycka och evig misär åt.

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor nov 25, 2004 8:04 pm 
The Magnificent

Túrin Turambar skrev:
Manchester United, AIK och Real Madrid är de jag önskar olycka och evig misär åt.

Det är bra. Så ska det låta!

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor nov 25, 2004 8:26 pm 
Maia
Användarvisningsbild

Mun United bryr jag mig inte om, AIKare klarar jag mig utan. Men Real Madrid hoppas jag på. Jag, som person, önskar hällre lycka åt storklubbarna än de små klubbarna...

Arsenal. Förut gillade jag dem. Men det var innan jag läste Fever Pitch. Kanske en dum fråga, men är vekrligen alla brittiska arsenalfans så? (vill bara öppna för diskussion över hur insnöad man är om man tänker så)

Åt samma håll - Lars Winnerbeck

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor nov 25, 2004 8:36 pm 
Hobbit
Användarvisningsbild

Och vi som inte är så insatta undrar vad du menar med är alla "Arsenalfans så", så vadå :?:

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor nov 25, 2004 8:36 pm 
The Magnificent

Har aldrig läst den. Vad är det?

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor nov 25, 2004 8:40 pm 
Maia
Användarvisningsbild

Det är en bok som Nick Hornby skrev. Till engelskan förra året fick vi välja mellan två böcker. Tjejerna valde Bridget Jones, vi killar (3 till antalet) valde Fever Pitch. Jag valde den av 1. ren nyfikenhet, och 2. en del grupptryck...

Boken handlar om ett arsenalfans liv. F.o.m hans 10-års-dag kretsar hela hans liv till Arsenal. Jag kan inte förklara det. Minns knappt boken... Men det är ändå en intresant läsning kanske...

Min AIKklasskamrat (han som DiFaren undvek) borde nog känna igen sig. Bägges liv kretsar just kring fotboll ibland

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor nov 25, 2004 8:46 pm 
The Magnificent

Tror knappast att alla fans är så... Antagligen om någon gör en bok så gör man den om den värste. Ingen vill väl läsa om en helt vanlig person. Men det finns nog en hel del sådana personer, och inte bara i England.

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor nov 25, 2004 9:05 pm 
Maia
Användarvisningsbild

Fotbollsfansen här är mer fanatiska än de i Sverige - definitivt. Och det är inte det där med huliganer jag menar nu, utan folk som är riktigt, riktigt passionerade när det gäller deras lag. Jag jobbar med en kille som inte har missat en Norwich-match (varken hemma eller borta) sedan han fick sin första säsongsbiljett när han var 10. Nu är han 19. Fotboll är väldigt speciellt här. Det kan ju också ses på att det skrivs böcker och görs filmer om det. I USA har de ishockey- och basketfilmer!

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor nov 25, 2004 9:19 pm 
The Magnificent

Jo, visst är det en stor skillnad på Sverige och England när det gäller fotboll, både på och utanför planen.

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor nov 25, 2004 9:25 pm 
Maia
Användarvisningsbild

Oj Vanja. Det beskrivningen kunde inte bli en bättre beskrivning över huvudpersonen i Fever Pitch. Förutom att han gillar Arsenal och följer spelet från 60-nånting till 92...

Men hur är det här i Sverige? Jag har inte brytt mig ett minsta än så länge.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör nov 27, 2004 12:21 pm 
Sinda

Fever Pitch är en riktig klassiker, grym bok som beskriver ett fotbollsfans vardag, tror de flesta inbitna supportrar till ett lag, oavsett sport känner igen sig, främst hur lagets resultat påverkar hela sin vardag.

Arwens_vän
skrev:
Arsenal. Förut gillade jag dem. Men det var innan jag läste Fever Pitch. Kanske en dum fråga, men är vekrligen alla brittiska arsenalfans så? (vill bara öppna för diskussion över hur insnöad man är om man tänker så)

Kan garantera dig att hans beteende inte är synonymt med Arsenal utan synonymt med alla inbitna supportrar till ett lag, inte bara i England.

vanja skrev:
Fotbollsfansen här är mer fanatiska än de i Sverige - definitivt. Och det är inte det där med huliganer jag menar nu, utan folk som är riktigt, riktigt passionerade när det gäller deras lag. Jag jobbar med en kille som inte har missat en Norwich-match (varken hemma eller borta) sedan han fick sin första säsongsbiljett när han var 10. Nu är han 19. Fotboll är väldigt speciellt här. Det kan ju också ses på att det skrivs böcker och görs filmer om det. I USA har de ishockey- och basketfilmer!

Tycker inte att fotbollfansenn i England är mer fanatiska än i Sverige, dock så är de betydligt fler och fotbollsintresset i allmänhet är större i England.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör nov 27, 2004 12:49 pm 
Maia
Användarvisningsbild

GwaihiR skrev:
vanja skrev:

Tycker inte att fotbollfansenn i England är mer fanatiska än i Sverige, dock så är de betydligt fler och fotbollsintresset i allmänhet är större i England.

Det är väl det som gör skillnaden... Att jag varannan lördag ser nästan 25.000 pers (det är lika många som går på Hultsfred, ungefär!) strömma ut från Carrow Road i ett hav av gult och grönt. Och att samtalsämnet på lördagarna på jobbet oundvikligen är fotboll. Här är man så omgiven av det att fanatismen känns lite mer fanatisk. Men du har nog rätt, GwaihiR.

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 1504 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36 ... 101  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]