Tolkiens Arda – Sveriges stora Tolkienforum

Välkommen till Sveriges stora Tolkienforum! Klicka här för att gå till förstasidan.
Aktuellt datum och tid: tor apr 30, 2026 4:34 am

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 140 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 10  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons jan 12, 2005 10:15 am 
Creator of stars
Användarvisningsbild

En del vet inte hur de ska minska sin avatar. Någon kanske kunde ge dem något förslag?

And a new day will dawn for those who stand long
And the forests will echo with laughter

Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons jan 12, 2005 7:42 pm 
Maia
Användarvisningsbild

Jag kan kanske. Skicka ett PM! :)

EDIT: Dock vet jag ej hur man bär sig åt om man använder en fjärravatar, eller vad det heter.
EDIT 2: Om man inte laddar ner sin fjärravatar och sedan laddar upp den själv någonstans, hur lagligt nu det kan tänkas vara...

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons feb 16, 2005 9:04 am 
Noldo

Det är någon idiot som har lagt in länkar till en porrsida. Ta bort dessa inlägg så snart som möjligt. Ni hittar de under Dator- och Tvspel, Övrigt samt Projekt:Fjärde åldern.

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons feb 16, 2005 9:58 am 
Creator of stars
Användarvisningsbild

Det går inte att få bort inläggen i Dator och Tvspel och Projekt Fjärde åldern! :x Det finns ingen raderaknapp. Jag ska genast anmäla till Gustav.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons feb 16, 2005 11:40 am 
Lord of the Mark
Användarvisningsbild

Vilket jäkla pucko.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons feb 16, 2005 1:34 pm 
Maia
Användarvisningsbild

Puckorna i sig är inte problemet. Problemet är att forumets kvalité försämras. Vad kan utomstående besökare tycka, om de märker porrpuckon i fantasytrådar? Att moderatorerna är för slappa! Att forumet är infekterat! Sådana omdömen förtjänar inte detta forum, Sveriges kanske seriösaste för-alla-åldrar-forum.

Åt samma håll - Lars Winnerbeck

Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons feb 16, 2005 1:50 pm 
Creator of stars
Användarvisningsbild

det är jag också rädd för. Hoppas någon kan fixa det. En tråd kunde jag ta bort men de andra saknade knappfunktionerna av någon dunkel anledning.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons feb 16, 2005 2:27 pm 
Maia
Användarvisningsbild

Älva skrev:
det är jag också rädd för. Hoppas någon kan fixa det. En tråd kunde jag ta bort men de andra saknade knappfunktionerna av någon dunkel anledning.

Det beror inte på trådarna i sig, utan på att du och övriga Ainu av någon outgrundlig anledning inte är moderatorer för dem. Det verkar som om de trådarna helt saknar moderatorer, vilket gör att bara administratörerna (dvs Gustav, förmodar jag) kan ändra i dem.

Aderyn skrev:
Sådana omdömen förtjänar inte detta forum, Sveriges kanske seriösaste för-alla-åldrar-forum.

Vad är det som är så seriöst med det här forumet?

Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons feb 16, 2005 8:27 pm 
Maia
Användarvisningsbild

Citera:

Kom ihåg att det uttalandet var väldigt subjektivt, dömt av de få forum som jag har besökt. Där fanns inga djupa diskussioner, inga intressanta fakta. Enbart "Vem e bäst!!!"-liknande inlägg. Du förstår väl att det är lätt att berömma TA-forumet av sådana forum. Och du förstår väl att jag inte orkar diskutera sådant ordvals-berättigande-eller-inte i detta inlägg. Detta är ett inlägg om omogna pervos

Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons feb 16, 2005 11:26 pm 
Maia
Användarvisningsbild

Aderyn skrev:
Citera:

Kom ihåg att det uttalandet var väldigt subjektivt, dömt av de få forum som jag har besökt. Där fanns inga djupa diskussioner, inga intressanta fakta. Enbart "Vem e bäst!!!"-liknande inlägg.

You need to get out more... :wink:

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor feb 17, 2005 12:15 pm 
Maia
Användarvisningsbild

Med tanke på att jag besöker så få forum, så borde jag stanna inne mer... eller besöka fler forum (plus ett närmast obligatoriskt men onödigt :wink: )

Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön feb 20, 2005 11:17 am 
Noldo

Äntligen har vi blivit av med dessa inlägg som inte borde få förekomma på detta eminenta forum. De skulle ha försvunnit snabbare om vi hade haft moderatorer för Forumen: Dator-och Tvspel och Projekt: Fjärde Åldern. Jag anser att detta är något som måste rättas till snarast. Jag vet att vi kan skicka PM till DrRotmos men det går mycket snabbare om någon moderator som ofta är här inne(Jag tror alla vet vem jag menar) skulle kunna radera inläggen direkt än att DrRotmos måste kolla sin email och sedan sitt PM. Jag hoppas att någon genast ser till att rätta till detta. Vi vill väl ha fler medlemmar och att dylika inlägg får ligga kvar så länge är knappast bra för att visa att vi är ett jäkla bra forum.

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön feb 20, 2005 12:32 pm 
Redaktionen

När det gäller Dator-och Tvspel är det ordnat men när det gäller Dator-och Tvspel så vet jag inte hur det går men kan gissa att inga moderatorer lagts till där då den inte på samma sätt räknas som ett forum av samma slag som de andra utan en grupp.

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons feb 23, 2005 1:57 am 
Maia
Användarvisningsbild

Några förslag till administratörerna, apropå de ständigt återkommande sexreklaminläggen från "Pepotamo1985" (två sådana inlägg bara för några minuter sedan är de senaste exemplen):

1) Se till att även avdelningarna Dator- och tv-spel, Fantasy utanför Midgård och Projekt: Fjärde åldern kräver inloggning för att kunna skriva. Det finns ingen som helst anledning till varför just de forumen skulle vara öppna för gästinlägg. Gissningsvis är det inget medvetet val utan ett rent misstag att de är öppna till att börja med.

2) Spärra den IP-adress eller de IP-adresser som Pepotamo1985 har använt. Kanske har han gått in via någon sida för anonym surfning som ger honom olika IP-adresser varje gång, men i så fall kan man stänga av hela det intervall som sidan ifråga tillhandahåller. Har han däremot olika IP-adresser av den anledningen att han surfar via modem och tilldelas ett IP-nr slumpvis ur poolen av sin ISP, då går det inte att stänga av honom den vägen, eftersom det vore olämpligt att utestänga alla andra användare som använder samma ISP.

3) Förbjud användarnamnet "Pepotamo1985" så att han inte kan registera sig under det namnet. Om han registerar sig under något annat namn, förbjud då hans mailadress, så att han inte kan använda den för att registrera sig oavsett vilket användarnamn han väljer.

4) Som säkerhetsåtgärd, ifall snubben lik förbenat skulle lyckas ta sig in: Censurera ordet "lesbian" så att det automatiskt ersätts med något annat, typ "smurf". Censurera också ordet "mcounter" som ingår i länken han alltid lägger in. Om han inte kan länka till sin sida så finns det inget skäl för honom att fortsätta spamma forumet.

Alla dessa åtgärder vidtas enkelt från phpBB:s användargränssnitt. Jag önskar jag kunde säga att jag var förvånad över att de här självklarheterna inte redan har gjorts, men jag har ju tyvärr sett tidigare vad det är för nivå på modererandet och administrerandet här...

Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons feb 23, 2005 10:38 am 
Creator of stars
Användarvisningsbild

Ni skulle väl kunna ge Kamelen tillgång till php så det blir någon ordning...?

Förresten så verkar den här killen gå in från en massa olika bredband. Bl.a. så märks telia.com, chello och bredbandsbolaget bland adresserna.

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 140 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 10  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]