Aderyn skrev:
Vad är kärlek? Är det den fysiska attraktionen? Eller är det förmågan att trivas bra ihop?
Jag tror att det är en blandning av båda. Det ena kommer ju såklart först, och det är väl oftast den fysiska attraktionen. Det händer att man blir kär i kompisar man känt ett tag, men jag tycker att gränserna där blir lite suddiga och det är svårt att säga om man bara tycker om dem väldigt mycket.
Aderyn skrev:
Synd Vanja. Jag sympatiserar med dig. Hoppas att du gör det bästa av stunden (eller hur man ska säga för att det ska bli mottaget på bästa sätt)
Tack för sympatin - fast det var inte det jag fiskade efter när jag skrev mitt inlägg! Kan tro att det ser ut som det, men det var just det att det var så smärtfritt som fick mig att fundera. Men allt är bra med mig, kanske lite för bra egentligen.

Théoden Ednew skrev:
Är kärlek något som växer fram eller kommer den direkt?
För mig har det alltid varit så att jag börjat intressera mig för någon då jag märkt att vi delar samma intressen. Sedan vid något lämpligt tillfälle tar någon första steget fysiskt, men inte heller då är jag störtkär, mer förvirrad och upprymd och lite osäker på det hela. För mig växer kärleken fram efter ett litet tag, och jag skulle kalla kärlek det tillstånd då jag vill träffa personen i fråga så ofta som möjligt och inte längre är osäker på den saken. Men man måste prova sig fram. Jag har inte gått och trånat efter någon sedan i högstadiet, och har inte heller lyckats 'fånga' någon jag varit intresserad av väldigt länge. För mig har det hänt, och det snabbt som attan.
Nerloth skrev:
En sak jag inte kan förstå med kärlek är, varför blir alltid fula tjejer kära i mig?
Fëanor skrev:
Jag lider av samma sak
Haha, jag tycker ni ska tacka och ta emot, killar! Jag har då aldrig någon som är kär i mig, inte som jag vet iallafall. På något sätt lyckas jag hitta killar som gillar mig med, men om det finns några andra som i tysthet kollat in mig så har jag inte märkt något, fula eller inte!
Nerloth skrev:
Sen tycker jag även folk borde ha en öppnare attityd till sex.
Det var väl inte såå OT. Jag tycker att kärlek och sex absolut hänger ihop, och funkar inte den biten av förhållandet så kommer det inte att funka alls. Däremot vet jag inte om man behöver ha sex på en gång (om det inte är bara det man är ute efter, såklart, men då måste båda vara med på det), för det blir lätt taffligt och dåligt, speciellt om man är riktigt intresserad och därmed har prestationsångest. Det är säkert olika för alla, och från förhållande till förhållande. Men vill man så är det ju fritt fram - jag tycker inte att sex är något heligt som man ska spara till drömprinsen