Tolkiens Arda – Sveriges stora Tolkienforum

Välkommen till Sveriges stora Tolkienforum! Klicka här för att gå till förstasidan.
Aktuellt datum och tid: lör sep 12, 2026 7:45 am

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 603 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22 ... 41  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor maj 12, 2005 7:18 pm 
Maia

http://www.portey.de/extra/evilspirit/Schnappi.mp3
Här kan man ladda ner den.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor maj 12, 2005 7:41 pm 
Maia
Användarvisningsbild

Jag måste faktiskt säga att när jag var sju år kunde jag sjunga mycket bättre. :P

Edit: And here goes lite riktig musik! http://theonemonaghan.livejournal.com/18464.html :lol:

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor maj 12, 2005 7:52 pm 
Maia

Kunde nog jag med, har jag för mig. Tur att inte alla tyskar sjunger dåligt *kollar på sin signatur* :) Rammstein är ju bra!

Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre maj 13, 2005 8:54 am 
Creator of stars
Användarvisningsbild

Synd att de sjunger på tyska och att han har den där rösten annars är ju musiken riktigt bra.

And a new day will dawn for those who stand long
And the forests will echo with laughter

Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre maj 13, 2005 11:49 am 
Maia
Användarvisningsbild

Jag tycker inte att grabben sjunger dåligt. Han sjunger väl bra för att vara ett litet barn? Speciellt med touchen i låtens två första rader...

Vad tror ni? Kommer det bli sommarens nya sommarplåga?

Åt samma håll - Lars Winnerbeck

Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre maj 13, 2005 12:47 pm 
Creator of stars
Användarvisningsbild

Eh jag menade Rammstein. Den andra är ingen musik i min smak så jag vill inte förknippas med den. :wink:

And a new day will dawn for those who stand long
And the forests will echo with laughter

Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre maj 13, 2005 3:30 pm 
Maia
Användarvisningsbild

Ah. Solly. Det är inte så ofta man hör om tyska låtar, så misstaget hände för lätt... :oops:

:roll:

Åt samma håll - Lars Winnerbeck

Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön maj 15, 2005 10:54 am 
Maia
Användarvisningsbild

Weezers nya album är j-vligt bra. :) Kanske inte i samma klass som det blåa albumet (men vilket album är det), men i nivå med det gröna och högt över Maladroit. Favoritlåt just nu: "Perfect Situation", med inledningsstrofen:

What's the deal with my brain?
Why am I so obviously insane?
In a perfect situation
I let love down the drain.

Sen är "Beverly Hills" en helt sanslös partyrökare... *blykeps idag*

Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön maj 15, 2005 5:15 pm 
The Shipwright of the Teleri
Användarvisningsbild

Jag har inte hört mycket med Weezer, men Hash Pipe är väldigt bra. :)

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån maj 16, 2005 3:16 pm 
Maia
Användarvisningsbild

Sarvi skrev:
Weezers nya album är j-vligt bra. :) Kanske inte i samma klass som det blåa albumet (men vilket album är det), men i nivå med det gröna och högt över Maladroit.
...

Sen är "Beverly Hills" en helt sanslös partyrökare... *blykeps idag*

Hadelse! Weezer borde inte kommit tillbaks efter Pinkerton. Eller jo, for annars skulle jag aldrig fatt se dem live, men anda! Beverly Hills, nej vet du vad. Jag tror att alkohol och/eller andra medel har fatt dig att tappa omdomet, Sarvi!

Ahem. Nja, sa farligt ar det val inte. Men allvarligt talat tycker jag att det ligger lite for mycket kommerspop over bade grona plattan och senaste verket. Maladroit kan vi latsas som att den inte finns. Jag gillar egentligen bara 'Island in the Sun' av de senaste 5 arens Weezer-aktivitet.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån maj 16, 2005 3:34 pm 
Maia
Användarvisningsbild

vanja skrev:
Hadelse! Weezer borde inte kommit tillbaks efter Pinkerton. Eller jo, for annars skulle jag aldrig fatt se dem live, men anda! Beverly Hills, nej vet du vad. Jag tror att alkohol och/eller andra medel har fatt dig att tappa omdomet, Sarvi!

Ahem. Nja, sa farligt ar det val inte. Men allvarligt talat tycker jag att det ligger lite for mycket kommerspop over bade grona plattan och senaste verket. Maladroit kan vi latsas som att den inte finns. Jag gillar egentligen bara 'Island in the Sun' av de senaste 5 arens Weezer-aktivitet.

Heh, vänta bara tills du står där på dansgolvet, sådär lagom alkoholmarinerad och på bästa festahumör, med "Beverly Hills" dånande ur högtalarna... då är det inte läge att vara anti! ;)

Det är det som är så svårt med Weezer: om man ignorerar den blåa plattan så är både gröna och senaste plattan riktigt bra powerpop. Men eftersom den blå är ett så absurt bra album så blir alla jämförelser orättvisa - det är inte lätt att slå eller ens upprepa en sådan kanonplatta. Lite ambvivalent inför Pinkerton... (Maladroit kan vi glömma, det håller jag med om.)

Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån maj 16, 2005 3:39 pm 
Maia
Användarvisningsbild

Sa lange vi ar overens om att forsta var bast sa ar allt lungt. Lite OT, men hade du Windows 95? Det var jakligt kul att videon till Buddy Holly foljde med pa installationsskivan! Kanske var det tillochmed det som fick mig att gilla Weezer overhuvudtaget. Tja, nagot ska val Microsoft vara bra for ocksa...

Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån maj 16, 2005 3:51 pm 
Maia
Användarvisningsbild

vanja skrev:
Sa lange vi ar overens om att forsta var bast sa ar allt lungt. Lite OT, men hade du Windows 95? Det var jakligt kul att videon till Buddy Holly foljde med pa installationsskivan! Kanske var det tillochmed det som fick mig att gilla Weezer overhuvudtaget. Tja, nagot ska val Microsoft vara bra for ocksa...

Jepp, men varför gjorde den det? Jag fattade aldrig riktigt syftet - men det var bara att tacka och ta emot. Hmmm, blir lite avis på att du sett dem live - Hultsfred 2001?

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis maj 17, 2005 9:26 am 
problemlösare (perl -pe 's/nana/japh/' nana.txt )

vanja skrev:

Hmm... jag är ganska övertygad att weezer inte hade med någon film på de två windowsskivor jag slängt. Jag skulle komma ihåg det, antagligen kom den på en senare version av skivan. (men filmen har jag fått tag i på något sätt...)

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis maj 17, 2005 1:18 pm 
Maia
Användarvisningsbild

Sarvi skrev:
Jepp, men varför gjorde den det? Jag fattade aldrig riktigt syftet - men det var bara att tacka och ta emot. Hmmm, blir lite avis på att du sett dem live - Hultsfred 2001?

Nej, Shepeherd's Bush Empire i London 2001. Det var en grym spelning. Stallet ar ganska perfekt for ett band av Weezers storlek - ungefar samma storlek som Cirkus om du varit dar. Ocksa liknande layout. Det enda som forstorde var att Jimmy Eat World var forband :x

Ja, vem vet varfor videon var med. Windows ville val skryta med hur langt tekniken hade kommit, men varfor just Weezer, det vet jag inte. Men virre, det ar helt sant. Pa skivan (for pa den gamla goda tiden behovdes det bara en :lol: ) fanns bade Buddy Holly-videon och dessutom ett beroendeframkallande spel som jag inte kommer ihag vad det hette. Man skulle aka omkring i nagon sorts farkost och samla pa sig flaggor...

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 603 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22 ... 41  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]