Ja, Sauron hade säkerligen en kropp under Ringens krig
Jag kanske skall tala om också, att jag tror på det tredje altenativet.
Argument: Om man tror att Sauron själv är ett öga, finns det saker som talar mot det. Det går att bevisa att han inte är det. Bland annat genom att Gollum säger att han bara har fyra fingrar på sin ena hand.
Om man tror att Sauron har en humanid kropp, och att ögat bara är en symbol, finns det saker som talar emot även det. För att nämna en sak, som också är det starkaste beviset så står det så här i ROTK:
"Far off the shadows of Sauron hung; but torn of some gust of wind out of the world, or else moved by some great disquiet within, the mantling clouds swirled, and for a moment drew aside; and then he saw, rising black, blacker and darker than the vast shades amid which it stood, the cruel pinnacles and iron crown of the topmost tower of Barad-dûr. One moment only it stared out, but as from some great window immeasurably high there stabbed northward a flame of red, the flicker of a piercing Eye; and then the shadows were furled again and the terrible vision was removed. The Eye was not turned to them; it was gazing north to where the Captains of the West stood at bay, and thither all its malice was now bent, as the Power moved to strike its deadly blow; but Frodo at that dreadful glimpse fell as one stricken mortally. His hand sought the chain about his neck."
Det kan bara betyda att det finns ett öga!
Så alltså, både altenativ 1 och 2, har sina brister. Tror man på nån av dessa altenativ, finns det saker som inte går att förklara.
Om man däremot tror på altenativ nr 3, försvinner dessa problem. I detta altenativ är det ju inget konstigt med att det går att bevisa att Sauron har en kropp. Inte heller är det nåt konstigt med att det bland annat tittar fram ett öga i The Dark Tower.
Därför är enligt mig altenativ 3 det rätta!