Tolkiens Arda – Sveriges stora Tolkienforum

Välkommen till Sveriges stora Tolkienforum! Klicka här för att gå till förstasidan.
Aktuellt datum och tid: mån maj 25, 2026 1:41 pm

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 375 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 ... 25  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre aug 19, 2005 10:25 pm 
Dvärg

Hoppa över skåpen? Det låter lite mysko... :P

Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån aug 22, 2005 7:37 pm 
Vi fick våra skåp idag.. och vad ser jag när jag öppnar mitt? Jo, oh yeah, Spice Girls-klistermärken.. skit oxå.. :P Men jag har redan lovat bort dom till min skåpgranne(han blev jätteglad ;) ) så ni kan tyvärr inte få dom ;)
Och i ett annat skåp satt det Backstreet boys-klistermärken.. :P

Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån aug 22, 2005 7:43 pm 
Wavemaster of the World

På min skola räckte inte skåpen till, så jag måste vänta flera veckor på att få ett. :x

Ha. Ha. Ha.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån aug 22, 2005 8:43 pm 
The Magnificent

:lol: ursäkta, men det är faktiskt lite roligt, Crumui, ganska dålig planering av skolan...

på vår skola räckte iofs skåpen, men klassens skåp är utspridda över hela skolan, ganska str med 4 våningar, och skåpsnumrena stämmer inte det minsta, de står bara hur som hellst. Så när vi börja förra året tog det ett ganska bra tag innan alla hittat sina skåp :)

Undomiel: Vilken klass börjar du egentligen? Du är väl (eller fyller) 14, och då börjar man väl 8:an, men har du bytt skola ändå eller?

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån aug 22, 2005 9:39 pm 
Sinda
Användarvisningsbild

Ingen skola, ingen skola, ingen skola under det narmsta aret!! Hurra!! *retas lite med alla som maste ga till skolan :twisted: *

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis aug 23, 2005 12:08 pm 
problemlösare (perl -pe 's/nana/japh/' nana.txt )

ingen csn. suck. csn är dumma, nåja.

jag förstår mig inte på folk som behöver skåp i skolan. speciellt inte i gymnasiset, det är inte som man har mycket böcker då eller något...

(åh vi har inga skåp), underbart jag kan inte ta mig till föreöäsningarna (=...

med det finns god vegetarisk sushi i Borås och prisvärd (8bit, med miso och grönt te 60spän!)

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis aug 23, 2005 12:18 pm 
Master of Doom

Jag behöver verkligen skåp. Mitt är helt proppfullt med böcker och papper och gympakläder (de dagar jag har gymnastik alltså).

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis aug 23, 2005 12:36 pm 
Maia
Användarvisningsbild

Undomiel skrev:
Vi fick våra skåp idag.. och vad ser jag när jag öppnar mitt? Jo, oh yeah, Spice Girls-klistermärken.. skit oxå.. :P Men jag har redan lovat bort dom till min skåpgranne(han blev jätteglad ;) ) så ni kan tyvärr inte få dom ;)
Och i ett annat skåp satt det Backstreet boys-klistermärken.. :P

Är fortfarande sur på min lärare för att han tvingade mig att ta ner bilden på Frodo och Sam ur mitt skåp innan jag lämnade det för sommaren. Är säker på att någon skulle blivit glad över den... :P

Vår klass har numera flyttat till musiksalarna i källaren i ett före detta hyreshus. Jippi. Om vi ska ha våra skåp där blir jag vansinnig; det betyder att vi måste springa runt hela skolan varenda rast. Eller ha jättestora ryggsäckar. :roll:

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis aug 23, 2005 6:19 pm 
The Magnificent

Ja, skåp är helt klart nödvändiga, det största problemet är att man borde antsälla en städerska till det... Det kvittar hur många gånger jag städar det (även om det nu bara råkar bli 1-2 ggr per termin), så blir det lika stökigt inom två dagar. Helt hopplöst med skåp...

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis aug 23, 2005 9:58 pm 
Maia

Jag har bra ordning i mitt skåp :P

Anniie_lotr > På min skola har vi alla skåpen på långa rader utplacerade i ett stort rum (du har kanske iofs redan sett kattegatt, men ändå...). Skåpen sitter inte ända upp i taket, så man kan hoppa över dem rätt lätt. Det fick de små ettorna göra... De som min parallellklass tog hand om fick gå ner på stranden bakom skolan och gräva gropar och sjunga sånger inför alla andra elever i cafeterian :) Stackare...
Vår klass har också fixat mat för hela veckan... En tjej i ettan lovade att baka till oss, för att hennes lag skulle få bonuspoäng i sakletartävlingen :) Vad det är trevligt med vänliga ettor... Dagens bakverk var två stora kladdkakor :D Hoppas bara att vi får nåt gott i morgon, för då är det fiskgratäng :evil: :wink:

Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons aug 24, 2005 6:39 pm 
Dvärg

Herregud vad ni är taskiga! På Sannarp där ser vi bara lite snällt på ettorna och ignorera dem sedan. Idrottsklasserna brukar dock annordna lite tävlingar bara.

Brukar ni inte ha kundvagns-race runt de där skåpen också? Har sett filmer från det...

Vad går du för linje?

Är det någon annan som brukar ha udda välkomsthälsningar till nya elever?

Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons aug 24, 2005 7:18 pm 
Maia
Användarvisningsbild

Själv hade man i gymnasiet en kraftfullt marijuanadoftande wunderbaum i skåpet. Alltid lika trevligt när man öppnade upp och den intressanta doften spred sig över skåphallen. :wink: En del underliga blickar fick man dock...

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor aug 25, 2005 4:05 pm 
Meriadoc skrev:
Undomiel: Vilken klass börjar du egentligen? Du är väl (eller fyller) 14, och då börjar man väl 8:an, men har du bytt skola ändå eller?

Fyller fjorton den nionde september(snaaaaaaart).. Bytte skola vårterminen i sjuan och nu bytte jag tillbaka....

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor aug 25, 2005 5:33 pm 
Maia
Användarvisningsbild

Jag ska börja högskolan och en halv vecka. Och jag ser fram emot det. Inte för alla studier och alla studielån, utan för den enorma utmaning som studierna lovar. Man får ju även träffa mängder av nya människor, vilka kan ge mig större erfarenheter, genom att dela med mig av mina tankar och kval.

För att göra resan till skolan kort, och för att flytta hemifrån, ordnade jag ett korridorsrum, för enbart 1850 kronor per månad. I korridoren bor även utlänningar, ... faktiskt är majoriteten utbytesstudenter. Så jag får en extra god chans, med att träna upp min engelska! 8)

Åt samma håll - Lars Winnerbeck

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor aug 25, 2005 9:51 pm 
Maia

Anniie_lotr skrev:
Brukar ni inte ha kundvagns-race runt de där skåpen också? Har sett filmer från det...

Vad går du för linje?

Jo, vi har kundvagnsrace där, det är därför det är bra att lära sig klättra på skåpen, så man kan se något då... Men vår klass såg det inte förra året, för vi hade typ prov samtidigt, eller vad det nu var :(

Jag går natur matte-data (ca 500 poäng matte :shock: ). Själv då?

Och vi fick inget bakat varken idag eller igår :(

Undomiel skrev:
Fyller fjorton den nionde september(snaaaaaaart)..

ojoj, det är samma dag som jag ska på Nightwish :o

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 375 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 ... 25  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]