Tolkiens Arda – Sveriges stora Tolkienforum

Välkommen till Sveriges stora Tolkienforum! Klicka här för att gå till förstasidan.
Aktuellt datum och tid: sön sep 13, 2026 1:11 am

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 4394 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62 ... 293  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis nov 29, 2005 4:51 pm 
Maia

Senast redigerad av [Inaktiv användare] mån okt 30, 2006 12:37 am, redigerad totalt 1 gång.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis nov 29, 2005 6:42 pm 
Wavemaster of the World

^ Det är ganska omöjligt att skriva en objektiv text, är mitt svar utan att ha läst texten ifråga.

> Om den där myskoforskaren i den där dokumentären har rätt i sin teori om att mängden testosteron vi utsatts för i livmodern går att mäta med hjälp av längden på ens ringfinger, och mängden östrogen mäts med pekfingret... då är jag i fel kropp.

v Vad tycker du om Åke Greens dom?

Ha. Ha. Ha.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons nov 30, 2005 2:55 pm 
High King of the Noldor
Användarvisningsbild

^ Att den är bra. Det enda upprörande i fallet Åke Green är att en tydligen ganska stor majoritet av det svenska folket är villiga att offra demokratin bara för att några stingsliga homosexuella tog åt sig av en predikan av en idiotisk föråldrad pastor, en predikan som förvövrigt stöds av hans religion.

< Det hela bottnar förmodligen i den vidriga allmänna svenska mentaliteten att alltid vara alla andra till lags, som förövrigt även märks på Sveriges utrikespolitik. Och den essentiella anledningen till att Green friades var inte ett värnande om demokratin utan för att Sverige ansåg det viktigare att vara Europa till lags än sitt eget folk. Men för att pacifera plebsen kommer de garanterat att hitta på någon form av sattyg. Kanske en ny dokusåpa? Vem vet? Panem et circenses.

v Anser du att Green skulle ha fällts, dvs: anser du att yttrandefrihet och religionsfrihet är värda att offra för politisk korrekthet?
Och om du svarade ja: är du medveten om att det gör dig till fascist?

Senast redigerad av Fëanor ons nov 30, 2005 4:02 pm, redigerad totalt 1 gång.

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons nov 30, 2005 3:52 pm 
Creator of stars
Användarvisningsbild

^ Jag vet inte vad jag tycker. Man måste ju få tycka och tänka vad man vill eller hur? Utan att andra talar om för en hur man ska leva och känna. Samtidigt är det ju synd att det begås en massa hatbrott, det vill jag å andra sidan inte ska finnas. Så om domen var rätt eller fel det får endast tiden utvisa?

< Håller med om att Sverige är supermesigt. Ingen törs tycka eller tänka här. Och vi ska alltid framstå som så snälla och givmilda och öppna när det egentligen är tvärtom. Vi är inte särskilt öppna och när det gäller att acceptera det annorlunda så är vi väl inte så bra på det heller men det verkar inte politikerna förstå eller de som vill att vi ska skänka pengar. Det enda vi äger är ett stort samvete och vi tror att vi måste vara världens samvete. Som t.ex. efter tsunamin så skänkte vi en massa pengar till hjälporganisationer men efter jordbävningskatastrofen nyss så hade de inte fått in lika mycket och då gnällde organisationerna för det och då fick folk dåligt samvete och började skänka mer. Till slut så visade det sig att Sverige hade skänkt mest pengar i hela Europa till de drabbade. Då blir man bra matt...

v Vad önskar du dig i jul?

And a new day will dawn for those who stand long
And the forests will echo with laughter

Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons nov 30, 2005 5:59 pm 
Maia

Senast redigerad av [Inaktiv användare] mån okt 30, 2006 12:37 am, redigerad totalt 2 gånger.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons nov 30, 2005 5:59 pm 
Maia
Användarvisningsbild

^ En bärbar DVD.

< Inget är perfekt speciellt religon.

v Varför firar man jesus födelse i december när han var född i mars?

"There is no good and evil, there is only power...and those too weak to seek it."
—Voldemort

I never expected that conducting a campaign of organized terrorism would be so morally uplifting.
/Viridian

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons nov 30, 2005 7:21 pm 
The Magnificent

^ Då jag anser Voldemorts fråga lättast att svara på tar jag den :)...

Vet faktiskt inte, aldrig hört att det skulle vara så.

< Vad gäller pastorn. Jag anser att domen var fel (kalla mig facist eller vad du vill...). Att frångå svensk lag (där det bör räknas som hets mot folkgrupp. Annars kan jag ju säga att det är judarnas fel att WWII började på stan med plakat och grejer, och sen säga att det bara är min åsikt, och att någon inte behöver skjuta nån för det m.m. ), bara för att man tror att europa-grejen (vad den nu hette) antagligen skulle ge en friande dom är helt fel. Sverige bör styras av svensk lag. EU bestämmer redan allt för mycket av vad vi ska göra.

v Julklappar från tomten eller under granen (eller på nåt annat sett...)?

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons nov 30, 2005 7:27 pm 
Maia

^ under granen, men så har jag aldrig haft en jultomte. det närmaste vi kommit det i vår familj är när vi tryckte ner en tomteluva på farfars huvud (med mer eller mindre våld). det var en två år sedan och jag coh min kusin (ett år äldre) tyckte att vi gått miste om den där jultomtskänslan... :?

< premiärdag för säsongens första längdskidstur. :D

v åker du längdskidor?

Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons nov 30, 2005 8:33 pm 
Noldo

^Jajamensan
< Önskar det hade kommit mer snö så att man kan åka.
v När börjar du julpynta?

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor dec 01, 2005 2:58 pm 
Maia

Senast redigerad av [Inaktiv användare] mån okt 30, 2006 12:36 am, redigerad totalt 1 gång.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor dec 01, 2005 3:20 pm 
Maia
Användarvisningsbild

^ På ett sätt är jag orolig eftersom behovet av el, olja och värme är så stort världen över. På lång sikt kommer allt att skita sig. Men för oss i vår generation tror jag inte att det blir så illa. Än är Sverige ett väldigt rikt land, och vi kan importera el om vi inte vill se till att landet är självförsörjande.

< Det roligaste i världen är att pyssla och göra saker man kan ge bort! Nu har jag precis gjort klart ett kort och en blandskiva till en kompis.

v Hur pysslig är du (speciellt såhär i juletider)?

Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre dec 02, 2005 12:12 am 
Maia

^ på en skala 1-10? pysslig! fast det kommer i perioder och det är tyvärr inte en sådan just nu. :(

< det är så typiskt Stockholm att all snö ska regna bort bara några dagar efter att den kom. men jag hann iallafall åka skidor

v hur kommer julen att se ut för din del?

Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre dec 02, 2005 8:01 am 
Maia
Användarvisningsbild

^ Vi kommer att fira traditionell svensk jul hemma med några släktingar. För mig består mycket av julen i att försöka vila upp sig så mycket som möjligt och samla krafter inför nästa omgång.

< Jag vill se A History of Violence! :cry: Men jag tänker inte åka till stan ensam för att sedan bara åka hem igen, eventuellt ett hundratal kronor fattigare, om det visar sig att jag inte kommer in.
Vad spelar det för roll att jag har typ högst IQ i klassen när jag ändå inte räknas som myndig nog? :evil: Visst förstår jag delvis poängen med åldergränser, men det gör mig ändå riktigt förbannad.

v I hur stor grad tror du på Ödet?

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre dec 02, 2005 9:42 am 
Creator of stars
Användarvisningsbild

^ Så mycket oförklarlig slump kan inte bara finnas. I stor utsträckning tror jag på ödet annars skulle mitt liv kännas lite meningslöst.

< Firmafest igår i Blå Hallen i Stadshuset. Känner mig hyfsat risig idag. Fick börja dagen med en treo... :roll: Och jag som egentligen inte gillar såna tillställningar.

v Vad är det bästa med julen? (Mycket säsongsrelaterade frågor nu.)

And a new day will dawn for those who stand long
And the forests will echo with laughter

Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre dec 02, 2005 3:17 pm 
^ALLT! Maten, att handla julklappar, tomtar, musiken, snön, mm :D jag är gaalen.. ("Mer jul, jag vill ha mer jul, ge mej mer jul jag vill ha mer jul" den låten handlar om mej)

>
Beledhel skrev:
< Jag vill se A History of Violence! :cry: Men jag tänker inte åka till stan ensam för att sedan bara åka hem igen, eventuellt ett hundratal kronor fattigare, om det visar sig att jag inte kommer in.
Vad spelar det för roll att jag har typ högst IQ i klassen när jag ändå inte räknas som myndig nog? :evil: Visst förstår jag delvis poängen med åldergränser, men det gör mig ändå riktigt förbannad.

Är inte du femton år än??? Jag är fjorton men jag har lyckats smita in på femtonårsgränsfilmer sedan jag var tolv och jag lovar dej, jag ser INTE ut att vara femton, möjligen elva, haaha..
De har aldrig stoppat mej, och om du går själv så är det ännu mindre risk att de stoppar dej.. Om du går fler än två så är det större chans att ni inte kommer in.. :P
btw, den filmen vill jag oxå se.

V Vilken film blir nästa du ser på bio?

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 4394 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62 ... 293  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]