Tolkiens Arda – Sveriges stora Tolkienforum

Välkommen till Sveriges stora Tolkienforum! Klicka här för att gå till förstasidan.
Aktuellt datum och tid: lör sep 12, 2026 11:45 pm

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 4394 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86 ... 293  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön mar 05, 2006 4:37 pm 
Maia

Senast redigerad av [Inaktiv användare] mån okt 30, 2006 12:57 am, redigerad totalt 1 gång.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön mar 05, 2006 4:52 pm 
Maia
Användarvisningsbild

^ Paris.

< Som ni kanske vet har Alexander Bard startat sin ökända elitlista, där enbart den - om man ska tolka DNs reporter - nazistarisktliknande eliten får samlas - vilket gör att vi TA-medlemmar inte är välkomna till den platsen. Så...

V Välkomnar ni in Alexander Bard till Tolkiens Arda?

Åt samma håll - Lars Winnerbeck

Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån mar 06, 2006 9:39 am 
Creator of stars
Användarvisningsbild

^ Alla är välkomna här så länge de håller en trevlig och belevad ton gentemot andra.

> En påminnelse: Den här tråden skapades inte för att spamma utan för att man skulle lära känna varandra lite närmare. Alltså först svarar man på föregående fråga, sen säger man nåt lite om sig själv eller vad man tycker om något, till sist ställer man en fråga till nästa person. Gärna något som man verkligen vill veta om personerna i forumet.

v Är det barnsligt att nyttja alkohol?

And a new day will dawn for those who stand long
And the forests will echo with laughter

Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån mar 06, 2006 11:16 am 
Redaktionen

^ Nej, alkoholhaltiga drycker är gott, men det beror förstås på av vilken anledning man dricker.

< Tillbaka på jobbet. Satt uppe och tittade på Oscarsgalan på TV, vilket innebär att jag sovit max 3 timmar i natt. Bra förutsättningar för att undervisningen ska gå som en dans.

v Vad tycker du om att SVT valde att inte sända Oscarsgalan eftersom de köpt in så många stora sportevenemang i år?

Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån mar 06, 2006 11:19 am 
Creator of stars
Användarvisningsbild

^ Urdåligt! Det visas redan tillräckligt med sportevenemang och alldeles för lite kultur i den "fria" televisionen som vi betalar hutlöst mycket för! :evil:

> Dags att kopiera orginalkvitton. Helt otroligt vad folk skickar in orginalhandlingar utan att blinka. Innebär mycket mer jobb för oss!

v Anser du socker vara en drog?

Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån mar 06, 2006 12:16 pm 
Maia
Användarvisningsbild

^ Man blir gladare av det, liksom att man blir kinkig då man inte får tillgodo se sitt sockerbehov. Så ja... socker är en drog, och jag är en sockerman, även känt som sugarholic

< Äntligen damsög jag rummet. Trots att det är så litet, är det så överfullt av diverse småsaker att en 2-månaderspaus mellan städningarna har inträffat. Jag måste verkligen diciplinera mig bättre.

V Är du diciplinerad, vad gäller städning?

Åt samma håll - Lars Winnerbeck

Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån mar 06, 2006 3:53 pm 
^Nej, verkligen inte. Det skulle nog vara dax att städa lite :P

Danne skrev:
< Tillbaka på jobbet. Satt uppe och tittade på Oscarsgalan på TV, vilket innebär att jag sovit max 3 timmar i natt. Bra förutsättningar för att undervisningen ska gå som en dans.

Haha, jag kollade oxå, men var inte det minsta trött.. Lyckades iaf att somna vid 6-tiden och sov till 7.. Så en timmes sömn i natt. Men fortfarande inte trött. Sömn är överskattat ;)

V Vilken bok är din favoritbok (ej LotR om det är din favorit)

Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån mar 06, 2006 5:41 pm 
The Shipwright of the Teleri
Användarvisningsbild

^ Silmarillion :) Utanför fantasy är det nog... Vad svårt! :? OK, jag säger väl Jag, Robot av Isaac Asimov då, fast det är väl egentligen bara en av mina favoritböcker.

< Håller på med en knepig samhällskunskapsuppgift nu, och så har jag franskaprov imorgon...

v Hur många MSN-kontakter har du?

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån mar 06, 2006 6:14 pm 
Maia

Senast redigerad av [Inaktiv användare] mån okt 30, 2006 12:57 am, redigerad totalt 2 gånger.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån mar 06, 2006 6:28 pm 
Sinda

^ Jadu, varför nån överhuvud taget vill veta det kan jag inte fatta :wink: , men det är väl något mindre i mitt fall.

> Lider av ganska grov sömnbrist nu eftersom jag som många andra satt och såg Oscarsgalan, men efter ett par koffeintabletter vid lunch är jag så gott som återställd!

V Är du en ytlig person?

Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån mar 06, 2006 8:54 pm 
Maia

Senast redigerad av [Inaktiv användare] mån okt 30, 2006 12:54 am, redigerad totalt 1 gång.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis mar 07, 2006 9:21 am 
Creator of stars
Användarvisningsbild

^ Genom sig själv känner man andra, brukar jag säga. :mrgreen:

> Huruvida folk masturberar eller inte torde väl vara ganska avklarat nu. Kan inte för mitt liv förstå vad som är så intressant med det? Men var och en är ju fri att ställa vilka frågor den vill, så länge det håller sig inom anständighetens gränser.

v Är det rätt att byta en nybyggd lägenhet med uteplats mot en ganska nedsliten 40-talslägenhet med högt i tak, bara för att den ligger myyyyycket bättre till?

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis mar 07, 2006 10:39 am 
Maia
Användarvisningsbild

^ Självklart, om det är billigare så.

< Vad har onanering med TA att göra eller sex för den delen.
jag kanske är ensam i den här åsikten men jag vill verkligen inte veta vad ni gör i era sovrum :shock:

v Tycker du om din familj?

"There is no good and evil, there is only power...and those too weak to seek it."
—Voldemort

I never expected that conducting a campaign of organized terrorism would be so morally uplifting.
/Viridian

Senast redigerad av Lord Voldemort tis mar 07, 2006 7:26 pm, redigerad totalt 1 gång.

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis mar 07, 2006 6:16 pm 
Maia

^Mycket, vilket inte hindrar mig från att stundvis vara både trött och arg på dem.. I mina ögon är det en av de saker som är så fantastiskt med att vara del av en familj.

> Två timmars promenad i Tyresta nationalpark. Strålande sol och tio minusgrader. Ett av de tillfällen då jag fortfarande njuter av att det är vinter.

v Hur stor familj tänker du dig (idag eller i framtiden beroende på din nuvarande situation och ålder)?

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis mar 07, 2006 6:27 pm 
Maia

Senast redigerad av [Inaktiv användare] mån okt 30, 2006 12:54 am, redigerad totalt 2 gånger.

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 4394 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86 ... 293  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]