Inga lynchmobbar alls, detta är ett fritt forum där alla får tycka vad dom vill!!!
Det jag stör mig på i Eddings författarskap är att ingenting hänger ihop.
Ta bara det där med murgoer och grolimer. I första boken står det tydligt och klart att inte ens Polgara kan skilja en morgo från en grolim. Nåväl, i resten av boken springer samtliga karaktärer runt och vrålar GROLIM så fort en dyker upp. Mycket inkonsekvent på min ära!
Samma sak gäller personligheterna. De ändras mellan böckerna på ett irriterande sätt.
Likaså gäller det förhistorien, som är så inkonsekvent att jag faktiskt skrattar med jämna mellanrum när jag läser böckerna.
I övrigt är Eddings en mycket bra berättare, han har driv i sina historier, och ett mycket högt tempo. Första boken var ganska så OK, men resten.... Han klämmer in sig i konstiga skrevor i bland, som han liksom inte kommer ut ur.
Som sagt, inkonsekvens och förvirrade tankar drar ner helheten.
ps
Efter det att Belgariaden publicerats gav Eddings ut en skönlitterär bok under pseudonym - den såldes inte alls, och blev fullkomligt sablad av kritikerna. Kan det vara så att det Eddings rider på är den fantasyvåg som varit de senaste tio åren? Skriva kan han ju uppenbarligen inte i alla fall.
ds