Théoden Ednew skrev:
Något annat kan ju vara att placera ungefär hundra bunkar vatten runt omkring i lägenheten eller runt sängen. Varför då?
Hurra! Varmt
och fuktigt! Kan snart odla bananer här då.

Tror jag överlåter det teoritestandet till någon annan hugad forskare...
Kamelen skrev:
Lägg madrassen där istället för att sova på sängen, det kan göra en gnutta skillnad. Och om du har mattor på golvet, rulla undan dem så att den eventuella svalkan nerifrån kommer in.
Det där var ingen dum idé, faktiskt. Jag ställde bäddsoffan under de öppna fönstren inatt, mitt i kallraset. Det funkade rätt bra, nackdelen var att man vaknade okristligt tidigt av gryningsljuset - men det gick ju att somna om. Kyla från golvet är inte att tänka på, jag bor på tredje och översta våningen i huset, med trossbotten i trä. Hela min våning är f.ö. byggd uteslutande i trästomme, fasadplåt och gipsskivor, så det blir varmt fort. Tack för tipset, Kamelen!
Älva skrev:
Oj oj! Och jag som får sitta med kofta på kontoret här!
Luftkonditioneringen på fullt blås eller?

Värmen är väl ok i sig, men när det går över trettio grader blir man så fruktansvärt passiviserad, det går inte att aktivera sig i hettan. Ingen matlust, lågt blodsocker och ilsknare än vanligt. Jag klarar inte av att ligga och gräddas på stranden heller, får spader efter femton minuter av den ofattbara tristessen. 20-25 grader går bra.